zaterdag 29 september 2007

nauwelijks trainen maar wel stap 16

zo doe je een paar dagen niks endan met rodiworst eer eens aan de gang.de eerse clciks was voor licht bit aanrkaen endie oten dat egeerden we maar. \hoe ve waren eeruggevalleeigenlijk.nou niks want bij clcik 10 moest ik oppassen want mevrouw liet zorgvuldig dat blok ommijn voeten vallen. even een inzinking met poten erbij en duwen/schuiven toen ik de click uitstelde in de hoop op laner.hoger vasthouden. en net toen ik dacht dat is "lumping" ik maak de stap te groot deed ze het gewoon EN gaf oogcontact om te controleren of ik wel zou clicken.
Ik wou net zo;n betje stopppenmaar ja en een hoge til van stap 16 en oogcontact wat basis straks wordt bij obedience.... dat moest ik toch even zeer goed blijven versterken. Warmhouden die gedachte aan vasthouden en oogcontact.
ik hoop dit later op de dag te kunnen herhalen of ervoor kiezen om gewoon stap 11-15 te gaan testen want ze lijkt er klaar voor.
ze leert in ieder geval vlot. het zou fijn zijn als ze nu als we over twee weken naar flyballes gaan ook echt het apport zou snappen want dan zal ik het geheel misschien in 1 les in elkaar kunnen vlechten tot aftstand, hordes, bak en apport. en dan kan ze gewoon bij Bieke misschien in de gevorderdenles.
en kunnen we thuis verder met level 2 en kan ik met bieke nu eens goed aan richting cues gaan werken. die wil ook zo graag.

Ook spannend zal het zijn hoe Mamba het volgende week zaterdag gaat doen. Dan neem ik haar mee naar de Ijsselshow waar ik met Bieke in de showring ga. Hoe zal Mamba het doen? Slaat ze dicht of kan ze genietenvan al die mensen en honden. Ik denk dat ze er klaar voor is en een goed angstherstel heeft om die drukte aan te kunnen en voldoende vertrouwen in mij, Bieke en vooral in zichzelf.Maar ik realiseer me dat ik de lat wel erg hoog leg. spannend dus

Geen opmerkingen: