dinsdag 2 oktober 2007

stap 16/17 nog net te ver

stap 15 was van de week al geen probleem meer. meest komt die snoet direct geheel omhoog met oogcontact dus ik dacht stap16/17 net te gaan testen. om Mamba extra te motiveren had ik wat kaas gepakt. niet slim want ze was zo hotel de botel dat ze eerst alleen zit aanboodt en vervolgens heel snel even het blok oppakte en weer lietvallen.na 4 pogingen was ze er dan en vanaf dat moment ook constant. ik ben er maar een oefening van gaan maken met het woordje apport en telkens een stap op zij of langs het bed zodat ze echt bij moet draaien of een paar passen moet doen om oogcontact te maken. tjonge ze deed het super en het lijkt al verdraaid veel op een apport.
nog een paar keer oefenen en dan die stap 16/17 weer testen maar we hebben ongemerkt al wat van de volgende stappen geoefend dus de vertraging de we nu even hebben halen we wel weer in. Bieke had echt momenten dat ik een aantal stappen terug moest maar hoewel Mamba soms even erin moet komen (1-5 clicks) heb ik nog niet echt dat ik een plateau tegenkom of even een aantal stappen terug moet en opnieuw moet opbouwen. dus ik mag niet klagen.

Geen opmerkingen: