maandag 23 juli 2007

verder het bit conditoneren

dat gaat super, ik krijg al bijten als ik niet snel genoeg click. alleen verticaal of op de grond verticaal krijg ik er poten bij. en op gegeven moment was ze toen even helemaal in de war en ging ook weer naar de bells. maar ongeveer 20 clciks in de gewone verschillende horizontale en licht schuine standen ging het foutloos. daarna ongeveer 10 clciks waarbij het lastig werd gemaakt. laatste paar clicks weer even makkelijker.

Meteen ook zen want het doosje stond op de grond. ik zei "leave it' wat ze eigenlijk alleen met een brokje in de hand kent maar ze trok zich meteen terug. Ook leuk op gegeven moment strooide ik na clcik een brokje die rolde vak voor doosje. Ze at het op en keek even naar doosje en draaide zich resoluut om naar het blok wat aan de andere kant gehouden werd. Ik hoefde niks te zeggen en had ook geen moment het idee dat ze er op af zou duiken. Grappig hoe snel je een vertouwensband opbouwt. Hoe makkelijk het dier zich ook aan zijn kant van het contract houdt en de beloning verdient ipv zo snel mogelijk te bemachtigen.

Dus in alle opzichten een goede sessie.

Geen opmerkingen: