donderdag 19 juli 2007

verder opbouwen aan het aanraken van het bit

15 clciks = 15 brokjes farmfood mini voor het aanraken van het bit waarbij het apport op allerlei manieren wordt aangeboden. Toen ik het verticaal hield snapte ze eht even niet meer. maar een beetje schuin leverde al snel het juiste resultaat op. hoger of lager is geen probleem. Maar toen ik op het laatst het heel hoog hield zodat ze op haar ahcterpoten zou moeten om erbij te kunnen ging ze juist zitten. door het apport snel te bewegen en haar uit te dagen ging ze er toch voor. door het "jagen" met een soort bijt erbij en dat leverde haar gejuich en een minijacpotje van 5 brokjes op zodat we het toch goed afkonden sluiten.

nu ik het andere nalees realiseer ik me dat met de avondsessie van daarnet ze niet meer "veegde" maar direct naar bit ging. de enkele keer dat ze fout zat dan trok ze zich terug en probeerde het opnieuw gericht: bv de andere uiteinde en daarna na terugtrekken rechtsreeks naar het bit. dus hier zit ook al verbetering in. Misschein toevallig maar scheelt weer dat deze veeggedraging niet onderdeel wordt van de oefening voor haar, dan moet je dat weer "wegshapen" en dat lijkt nu zichzelf al opgelost te hebben.

Geen opmerkingen: